زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 10:24 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 129
نویسنده پیام
mahya آفلاین


ارسال‌ها : 427
عضویت: 23 /5 /1392
تشکرها : 270
تشکر شده : 180

حالت من :


نخستین جلسه کارگروه تدوین محتوای آموزشی مدیریت محیط زیست برگزار شد
نخستین جلسه کارگروه تدوین محتوای آموزشی مدیریت محیط زیست با حضور دکتر مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر اسماعیل ملک اخلاق رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی، نمایندگان معاونت های مختلف سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از کارشناسان دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در محل این سازمان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانیرسانی محیط زیست (پام)، مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست هدف از تشکیل این کارگروه را که به منظور بحث و بررسی پیرامون ضرورت تهیه محتوای آموزشی مدیریت محیط زیست و تبادل نظر حول عناوین و سرفصل های این دوره آموزشی برگزار شده بود، ارائه بهترین راه کار جهت آشنا سازی هرچه بیشتر مدیران کشور با مقوله محیط زیست و توسعه پایدار عنوان کرد.
مظاهری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری نیز که شیوه های ناصحیح و غیرعادلانه در تعامل با طبیعت و آلوده ساختن محیط زیست در کشور را نشان دهنده فقدان آگاهی‌های زیست‌محیطی و ضعف ساز و کارهای قانونی در صیانت از محیط زیست و جلوگیری از آلوده ساختن آن می دانستند، گفت: ایشان تأکید داشتند برای از بین بردن این نقیصه بزرگ و اساسی باید آگاهی افراد نسبت به مسایل زیست‌محیطی افزایش یابد و مدیریت‌های کلان در ایجاد ساختار مناسب همراه با الزامات قانونی برای رعایت حقوق عمومی تلاش کنند و حساسیت‌ها رابرای مقابله باآلاینده‌ها بالا ببرند.
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در اصل 50 قانون اساسی و اسناد بالادستی کشور نیز بر حفظ محیط زیست تأکید ویژه شده که این مهم جز از طریق فراگیری آموزش های محیط زیستی محقق نخواهد شد.
وی با اشاره به ماده 4 آیین‌نامه اجرایی بند الف ماده 189 قانون پنجم توسعه کشور که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور را موظف می داند با همکاری سازمان، برنامه ارتقاء دانش زیست‌محیطی، متناسب با نیاز کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی تهیه و در قالب آموزش‌های بدو و حین خدمت به مرحله اجرا درآورد، افزود: بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به تهیه عناوین و سرفصل‌های مربوط به دوره آموزشی ویژه مدیران کشور به استعداد 12 ساعت اقدام نموده است.
مظاهری تأکید کرد: عناوین و سرفصل های این دوره آموزشی که با هدف آشنایی مدیران کشور با مفاهیم و موضوعات محیط زیست به منظور اعمال ملاحظات محیط زیستی در تصمیم گیری های توسعه ای طراحی شده است، پس از تدوین نهایی طی جلسات کارشناسی با دفتر امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، جهت تصویب و ابلاغ به هیأت دولت ارائه خواهد شد.
بنابراین گزارش، دکتراسماعیل ملک اخلاق رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی با اشاره به تناقض میان توسعه و حفظ محیط زیست در نگاه مدیران، گقت: این دوره آموزشی باید در راستای ایجاد تعامل و تغییر این نگاه شکل گیرد.
ملک اخلاق تأکید کرد: این مهم از طریق آسیب شناسی نظام توسعه ای ایران و برنامه ریزی برای رفع نواقص حاصل خواهد شد.
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی با اشاره به اینکه نرخ تورم، بیکاری و بهره بانکی سه شاخص مهم در ارزیابی های جهانی است، افزود: تعامل میان محیط زیست و توسعه باید به گونه ای باشد که شاخص های مهم جهانی هم در ایران روند مناسبی را طی کند.
در ادامه جلسه حاضرین به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون این دوره اموزشی و سرفصل های پیش بینی شده پرداختند و مقرر شد پیش نویس دوره آموزشی پس از اعمال نظرات، جهت مطالعه مجدد در اختیار حاضرین قرار داده شود.



محیاخسروی
منبع:http://www.doe.ir

جمعه 20 تیر 1393 - 01:56
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

theme designed for MyBB | RTL by MyBBIran.com