زمان جاری : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 11:02 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 446
نویسنده پیام
betavet آفلاین


ارسال‌ها : 128
عضویت: 20 /5 /1392
محل زندگی: همدان
سن: 22
شناسه یاهو:
تشکرها : 74
تشکر شده : 126

رشته تحصیلی : دامپزشکی

مقطع تحصیلی : دکترا حرفه ای

دانشگاه : آزاد اسلامی واحد تبریز

حیوان مورد علاقه : dog

حالت من :


عمل میرنگوتومی در دام کوچک
عمل میرنگوتومی (1)



این عمل در موقعیت مکانی ساعت 5 و 7 و در ناحیه ونترال قسمت سفت پرده ی صماخ و در محاذات اتصال پرده ی صماخ به سطح داخلی غضروف حلقوی انجام می شود.
استفاده از این موقعیت مکانی در عمل میرنگوتومی مانع از اختلال در امر خونرسانی به پرده ی صماخ می شود و در انتقال صدا از میان استخوان چکشی(2) به حلزون گوش داخلی(3) اختلالی ایجاد نمی کند.انتهای باریک کاتتر ادراری گربه ی نر به طول 15 سانتیمتر را میتوان به شکل مورب با زاویه ی 45 درجه برید تا نوک ان تیز شود.

سوزن پونکسیون مجرای نخاعی(4) شماره ی 22 گرچه بسیار گران هستند ولی می توان از آن ها برای عمل میرنگوتومی استفاده کرد.نوک تیز به سمت محل پارگی هدایت شده و سپس آن را از میان پرده ی صماخ عبور می دهند،تا نمونه های سیتولوژی و کشت باکتریال را از گوش میانی برداشت کنند.

شستشو و مکش محفظه صماخی را می توان از همان محل سوراخ انجام داد و داروهای موضعی را میتوان از محل همان سوراخ به صورت انفوزیون وارد نمود،در بیشتر سگ ها برش کوچک میرنگوتومی به طور کامل در عرض یک ماه ترمیم می شود.
از کورت های کوچک و خمیده(5) هم میتوان برای ایجاد سوراخ در پرده ی صماخ استفاده نمود،ولی این ابزار ها سوراخ بزرگتری ایجاد می کنند و هدایت آنها نیز به سمت محل مناسب برای سوراخ نمودن مشکلتر از کاتترهای مورد بحث است.از این روش میتوان برای ایجاد سوراخ های بزرگتر در پرده ی صماخ به منظور تخلیه ی اکسودا از گوش میانی و درناژ آن به مجرای شنوایی استفاده کرد.این عمل همچنین از افزایش فشار گرادیان گوش جلوگیری می کند.

ابزار های بزرگتر و سواب های پنبه ای نباید برای عمل میرنگوتومی مورد استفاده قرار گیرند،زیرا امکان دارد باعث ایجاد شکاف هایی در پرده ی صماخ شوند.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-1-Malleus ossicle-2- Myringotomi
-Cochlea-3- lumbar puncture -4
-5-buke curette

جمعه 16 اسفند 1392 - 00:28
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از betavet به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: admin & mahya &
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

theme designed for MyBB | RTL by MyBBIran.com